Spørsmål og svar om verving av venner

Hva er det jeg må kjøpe?
Strømavtale fra Fortum.
Hva får jeg når jeg blir vervet?

Du og den som verver deg får 500 kr hver i avslag på strømregningen når du blir kunde. Både du og den som er vervet må være kunde hos Fortum i ca 14 dager før rabatten blir registrert.

Hva får jeg når jeg verver en ny kunde?
Du får 500 kr i avslag på strømregningen når vennen din blir kunde! Den nye kunden får også 500 kr i avslag.
Hva skjer hvis jeg bytter strømleverandør etter at jeg har vervet?

Dersom du ikke har en strømregning fra Fortum, vil det ikke være noe beløp å trekke rabatten fra og eventuell innestående rabatt vil bortfalle.

Hvem kan bli vervet?

Alle (boliger/hytter) som ikke er Fortum strømkunder fra før.

Hvem kan verve?
Alle privatpersoner som er strømkunder hos Fortum.
Hvilke strømavtaler kan jeg velge?

Du kan velge mellom alle strømavtaler som Fortum tilbyr. Bruk gjerne vår avtalevelger for å finne akkurat den strømavtalen som passer deg og din bolig best.

Hvor kan jeg se hvor mye rabatt jeg får når jeg har vervet?
Du kan se rabattens størrelse på din strømregning, etter at din venn har byttet til Fortum og strømleveransen hans er i gang.
Hvordan blir jeg vervet?
Spør en bekjent som er Fortum strømkunde omå verve deg via vervdegglad, gå deretter inn på www.fortum.no og bytt strømleverandør til Fortum. NB! Viktig at du bruker kampanjekode når du bestiller, slik at vi kan gi deg og vennen din rabatt. Ellers kan du ringe oss på 21 49 69 10, sende en e-post til kundeservice@fortum.com eller PersonligMelding på Facebook.com/fortumnorge, så hjelper vi deg!
Hvordan finner jeg min kampanjekode?

Har du fått en e-post eller sms fra Fortum med informasjon om kampanjen? Hvis ikke kan du gå inn på vervdegglad.no og følge veiviseren.

Hvordan verver jeg?
Gå inn på Min Side og start vervingen med en gang. Vi hjelper deg med å sende ut verveinformasjon til alle venner du ønsker å dele en tusenlapp med. Begynn å sanke ververabatt idag!
Hvorfor gir dere bort så mye penger?
Vi vil gjerne gi noe tilbake til dem som hjelper oss med  å gjøre Fortum mer kjent, og tenker at det er riktig at både ny og gammel kunde får en belønning.
Alle kan delta så alle kan få rabatt! Bli med på vervdegglad du også.
Hvorfor skal jeg verve en venn?
Da får du og vennen din 500 kr hver i avslag på strømregningen.
Jeg er Fortum-kunde, men hvorfor har ikke jeg fått en e-post med kampanjeinformasjon?
Alle Fortums strømkunder er velkomne til å delta i vervekampanjen, du kan gå in på vervdegglad for å få mer informasjon om hvordan du kan delta.
Jeg finner ikke kundenummeret mitt på www.vervdegglad.no
Ta kontakt med Fortum på telefon 21 49 69 10, på e-post kundeservice@fortum.com eller PersonligMelding på Facebook.com/fortumnorge, så hjelper vi deg.
Kan jeg bli vervet flere ganger?
Hver bolig (eller anlegg som vi kaller det) kan bare verves en gang. Har du flere anlegg, en hytte for eksempel, kan du selv verve de. Da får du dobbel rabatt – både som verver og som ny kunde.
Kan jeg få rabatt på nettleie?
Nei
Kan jeg få vite hvem som har brukt min kampanjekode?
Vi kan se hvor mange ganger din kampanjekode har vært brukt men ikke hvem som har brukt den. Husk at kampanjekoden kan brukes så mange ganger du vil løpet av kampanjeperioden.
Kan jeg verve flere ganger?
Ja, du kan verve så mange du vil i løpet av kampanjeperioden.
Kan jeg verve hytta mi?
Ja, det kan du! Hvis hytta har en annen strømleverandør enn Fortum, så er det bare å verve. Som takk for innsatsen får du dobbel rabatt – både som verver og som ny kunde.
Når får jeg ververabatten?
Når den nye kunden får strøm fra Fortum, noe som normal sett tar 3 uker. PS! Hvis ny kunde er flink til å levere alle opplysninger (riktig adresse, målerstand etc.) så går det raskere.
Vennen min sier at han/hun har byttet til Fortum, men jeg får ikke noen rabatt?
Kanskje fakturaen ble produsert før vennen din ble kunde? Sjekk med vennen din igjen. I noen tilfeller kan en person ha lagt inn et leverandørbytte som av en eller annen grunn ikke ble godkjent. Du kan alltid kontakte vår kundeservice på telefon 21 49 69 10 så kan de hjelpe deg.
   

Her kan du lese mer om ververeglene.